Mutatjuk, hova fajulhat Karácsonyék őrültsége

Maga lenne a gyönyör, ha az Üllői úton két sávot a kerékpárosok kapnának, két sávot a gyalogosok, míg egy-egy félsávon csatornákat építenének az evezéshez.

Két éve nem kezd semmit a városvezetés a népligeti felüljáróval, pedig volna vele teendő bőven. Karácsony viszont már elő is ált egy egészen borzasztó ötlettel.
30 ezer autó araszol naponta egy lezárt sáv miatt, de a főváros még tervezi csak a javítást. A népligeti felüljárót lebontani volt pénz, visszaépíteni már nincs, így Budapest egyik legforgalmasabb csomópontja továbbra is fél gőzzel működik – írja a Metropol.
„A népligeti felüljárót szétbontották, megvizsgálták, majd úgy hagyták. A városközpont felé vezető oldalán 2023. március 4-én zárták le a külső sávot a Pénzverde előtti szakaszon. Akkor azt ígérték, hogy csupán egy részletes műszaki vizsgálat idejére lesz szükség a korlátozásra.
Azóta eltelt több mint két év, de a korlátozást a mai napig nem oldották fel. Minden reggel és minden délután ezrek araszolnak Budapest egyik legforgalmasabb csomópontján,
ahol az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozása felett húzódó híd napi forgalma eléri a harmincezret. Ebből tizenötezer jármű a város felé tart, vagyis rengetegen küzdenek a dugóban nap mint nap a sávlezárás miatt” – foglalta össze a portál.
A fővárosi vezetés 2023 októberében azt jelentette be, hogy a felüljárót nem bontják el, hanem felújítják. A beruházás tervezése és engedélyeztetése 2024-re lett beígérve, a kivitelezés kezdete 2025-re. Azóta viszont nem történt semmi.
Karácsony Gergely főpolgármester nemrég egy interpellációra adott válaszában kifejtette, szerinte hosszú távon költséghatékonyabb lenne a felüljáró elbontása és egy szintbeli csomópont kialakítása a Népliget „humanizálása” jegyében.
A Metropol rámutat,
a szakértők szerint azonban ezzel a város csak még nagyobb forgalmi káosz felé sodródna.
A BP Műhely szerint lehetetlen lenne ekkora forgalmat jelzőlámpás csomóponttal kezelni. Egy ilyen külön szintű átkelőt nem lehet egy forgalmas főút keresztezésében csak úgy megszüntetni. Az Üllői út és a Könyves Kálmán körút metszéspontja már így is túlterhelt, a lebontás következményei beláthatatlanok lennének. Elismerik, hogy a felüljáró nem szép, de vannak olyan helyzetek a nagyvárosokban, amikor a forgalomtechnika megelőzi az esztétikát.
Nyitókép: MTI/Mónus Áron